Wat zijn de leukste bezienswaardigheden in Athene, Griekenland

Stedentrip Athene

Athene is de hoofdstad en tevens de grootste stad van Griekenland. Athene is het culturele, politieke en economische centrum van Griekenland en Athene is daarnaast ook bekend om haar rijke geschiedenis. Athene wordt ook beschouwd als één van de grondvesten van de Westerse beschaving. Tegenwoordig zijn er nog altijd gebouwen uit de oudheid te bewonderen in Athene.

De leukste bezienswaardigheden in Athene, Griekenland

  • Tempel van Zeus. Deze tempel is aan Zeus geweid en is nabij de Akropolis gelegen. De bouw van deze tempel startte al 600 v.Chr. en de werkzaamheden waren pas in 200 n. Chr. Afgerond. Er stonden toen 104 zuilen en tegenwoordig staan er nog 15 overeind. Eéntje ligt op de grond; deze waaide om tijdens een hevige storm in 1852.
  • Akropolis. Op deze berg vind je overblijfselen van tempels uit de oudheid. Dit is tevens het oude religieuze centrum van Griekenland. Deze heuvel wordt al 5.000 jaar bewoond en hiermee is Athene de oudste stad van Europa. Tegenwoordig zijn er alleen ruïnes overgebleven op de heuvel. Vanuit veel delen van Athene is het mogelijk om de Akropolis te zien en 's avonds zijn de ruïnes mooi verlicht.
  • Dionysus Theater. Het Dionysus Theater is het oudste theater van heel Europa en is gelegen aan de voet van de berg Akropolis. Er vonden al voorstellingen plaats in 600 v.Chr. Tegenwoordig kunnen er geen shows meer worden opgevoerd en wordt het theater als ruïne beschouwd.
  • Poort van Hadrianus. Bovenop deze Romeinse triomfboog staat een Griekse zuilengalerij. Deze poort werd gebouw in opdracht van Hadrianus, een Romeinse keizer. Deze poort maakte deel uit van een grote muur die het oude en het nieuwe Athene van elkaar scheidden.

Bron

Take-a-trip - Athene

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren