Wat zijn de leukste bezienswaardigheden in Boekarest, Roemenië

 Boekarest

Boekarest (Roemeens: Bucureşti) is de hoofdstad en tevens het commerciële en industriële centrum van Roemenië. Boekarest ligt in het Zuidoosten van Roemenië, aan de Dâmboviţa rivier. Boekarest telt ruim 2 miljoen inwoners en hiermee is Boekarest de grootste stad van Roemenië en op Athene en Istanbul na zelfs de grootste hoofdstad van Zuidoost-Europa.

Bezienswaardigheden in Boekarest

  • Antimklooster. Dit klooster werd in de 18e eeuw door een Roemeense bisschop gebouwd. In dit prachtige klooster wonen nog steeds enkele monikken.
  • Arcul de Triumf. Dit monument werd ter nagedachtenis gebouwd aan de Roemeense soldaten die tijdens de Eerste Wereldoorlog om het leven kwamen. Dit bouwwerk bevat verschillende beeldhouwerken van Roemeense kunstenaars.
  • Ataneul Roman. Dit is het indrukwekkende concertgebouw van Boekarest. Er is plaats voor 600 bezoekers en het gebouw springt in het oog vanwege de mooie hoge koepel en indrukwekkende zuilengang.
  • Bucureşti Mall. Dit moderne winkelcomplex diende vroeger als groot voedselwarenhuis.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren