Wat zijn de leukste bezienswaardigheden in Podgorica, Montenegro

Stedentrip Podgorica

Podgorica is de hoofdstad en tevens de grootste stad van het land Montenegro. Montenegro, ook wel: 'De parel van de Middellandse Zee”, is gelegen aan het zuidoosten van de Adriatische Zee. In Podgorica vind je veel orthodoxe kerken, meertjes, historische gebouwen en kloosters. Van oudsher is Montenegro een bekende vakantiebestemming onder de welgestelden. Beroemdheden zoals Marilyn Monroe brachten hun zomer graag door in Montenegro en ook de hedendaagse sterren weten het land te waarderen. Ook al is Podgorica geen bekende stad, hij is zeker een bezoekje waard!

Bezienswaardigheden in Podgorica

  • Klokkentoren. De oude klokkentoren is één van de oudste bezienswaardigheden die de stad Podgorica rijk is.
  • Georgskerk. Deze oude orthodoxe kerk stamt uit de 10e eeuw en bevat veel mooie iconen. Tijdens een stedentrip aan Podgorica mag je deze kerk absoluut niet missen.
  • Oude brug. Deze oude brug werd vroeger door de Ottomanen gebouwd en is één van de belangrijkste, goed bewaard gebleven, symbolen die de Ottomanen hebben achter gelaten aan de stad Podgorica.
  • Citadel. De oude Citadel van Podgorica is goed bewaard gebleven en daarom absoluut de moeite waard.

Weetjes over Podgorica

  • Podgorica betekent letterlijk “onder de heuvel”.
  • Podgorica spreek je uit als 'Podgorietsa'.
  • Podgorica telt iets meer dan 100.000 inwoners.
  • De bevolking spreekt er Montenegrijns, een Zuid-Slavische taal die vrijwel identiek is aan het Servisch, maar heeft vanuit politiek oogpunt toch een eigen naam heeft gekregen.

Montenegro en Ecotoerisme

In 1991 riep Montenegro zich uit tot Ecologische staat. Montenegro was hiermee het eerste land ter wereld dat zichzelf uitriep tot Ecologische staat. De Montenegrijnse regering verplichtte zichzelf hiermee om de ecologische balans van Montenegro te handhaven. De Montenegrijnse overheid investeert dan ook erg veel in het behoud van de mooie natuur. Grote industriële activiteiten zijn verboden in Montenegro omdat ze de balans van de natuur kunnen verstoren. Dankzij de zeer zuivere lucht en water, is de hoge kwaliteit en smaak van het voedsel in Montenegro bekend in de hele regio. Oordeel zelf!

Geïnteresseerd in de Balkan?

Besloten om naar Podgorica te gaan? Vanwege de gunstige ligging van Montenegro vind je in nabij gelegen landen ook genoeg leuke steden! Combineer je stedentrip naar Podgorica bijvoorbeeld met:

Bronnen

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren