Wat zijn de leukste bezienswaardigheden in Tallinn, Estland

Stedentrip Tallinn

Tallinn is de hoofdstad, en tevens de grootste stad, van Estland. Tallinn telt bijna een half miljoen inwoners, dit is maar liefst 1/3 van alle inwoners van het land Estland! De meeste mensen die een bezoekje aan Tallinn brengen, doen dit vanwege de mooie Middeleeuwse binnenstad van Tallinn. Deze binnenstad is volledig ommuurd en deze stadsmuur is voorzien van vele torens.

Bezienswaardigheden in Tallinn

  • Alexander Nevsky kathedraal. Deze orthodoxe kathedraal in Russische stijl werd in 1894 gebouwd, toen Estland nog deel uitmaakte van het vroegere Russische Rijk. Veel inwoners van Tallinn hebben negatieve gevoelens over de kerk, omdat deze ze doet denken aan de Russische bezetting.
  • Dominicaans klooster. Dit klooster werd in 1246 gesticht en is hiermee één van de oudste gebouwen van Tallinn. Je vindt er o.a. een priorij, slaapzaal en bibliotheek. Het klooster is de hele zomer geopend voor publiek.
  • Drie Zusters. Deze huizen zijn de tegenhangers van de Drie Broeders in Riga, Letland. De Drie Zusters zijn drie middeleeuwse koopmanshuizen die veel toeristen trekken.
  • KGB hoofdkwartier. Toen Estland deel van de USSR uitmaakte, had de KGB hun hoofdkwartier in Tallinn. Tegenwoordig is dit gebouw niet toegankelijk voor publiek omdat dit het ministerie van Binnenlandse Zaken is. Leuk weetje: de KGB gebruikte de toren van een kerk als zendmast voor hun telecommunicatie.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren