Hooggewaardeerd

Wat zijn de leukste bezienswaardigheden in Warschau, Polen

Stedentrip Warschau

Warschau (Pools:Warszawa) is de hoofdstad en tevens de grootste stad van Polen. Warschau is een opvallende stad die veel contrasten tussen heden en verleden vertoont. Er zijn veel oude monumenten, maar ook veel communistische gebouwen in Warschau te vinden. In de laatste jaren is Warschau uitgegroeid tot een moderne Centraal-Europese stad die absoluut een stedentrip waard is.

Bezienswaardigheden in Warschau

  • Barbacane. Deze 14e eeuwse stadsmuren zijn nog opmerkelijk goed bewaard gebleven en zijn zeker de moeite waard om eens van dichtbij te bewonderen.
  • Chopinmonument. Dit monument werd gebouwd ter nagedachtenis aan de Poolse componist Chopin. Het beeld werd vernield door de Nazi's, maar werd volledig herbouwd en staat in een mooie rozentuin.
  • Gevallenen in het Oosten. Geen monument om vrolijk van te worden. Dit monument heeft de vorm van de treinwagon waarin Polen werden gedeporteerd naar de Sovjet-Unie. De wagon staat vol met kruisen die de duizenden Polen voorstellen die werden vermoord.
  • Heilig kruiskerk. Deze kerk staat op de plaats waar vroeger een andere kerk stond. In deze kerk vonden in het verleden veel belangrijke ceremonies plaats, zoals de begrafenissen van bekende Poolse componisten en schrijvers. In deze kerk wordt de urn bewaard met het hart van de wereldberoemde componist Chopin.

Weetjes over Warschau

  • Warschau werd voor 80% beschadigd tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar dit is inmiddels niet meer terug te zien aan de stad.
  • Warschau heeft bijna 2 miljoen inwoners.
  • De naam Warszawa stamt af van twee geliefden, Wars en Sawa. Samen stichtten zij de stad Warschau.
  • Warschau heeft relatief koude winters en milde zomers.

Andere stedentrips

Warschau is een mooie stad die erg geschikt is voor een leuke stedentrip. Mocht je toch liever voor een andere stad kiezen, of wil je een stedentrip naar Warschau combineren met een stedentrip naar een andere vergelijkbare stad binnen Europa? Lees dan ook eens artikelen over de volgende interessante stedentrips:

Bron

Take-a-trip - Warschau

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren