Welke acties hebben de verschillende energiemaatschappijen

Inleiding

Het lijkt wel oorlog tussen de verschillende energiemaatschappijen. Ze beweren allemaal dat zij de goedkoopste zijn en dat je bij hen het beste af bent. Niet zo raar dat je als gewone klant soms niet meer weet waarvoor je moet kiezen. Veel mensen blijven maar bij hun huidige energiemaatschappij hangen omdat die vertrouwd is. Toch kan het helemaal niet verkeerd zijn om eens rond te kijken naar een andere energiemaatschappij. Wie weet ben je goedkoper uit, maar veel energiemaatschappijen hebben leuke acties om nieuwe klanten binnen te halen. Hiermee kan je als klant je voordeel doen! Wanneer je jaren bij dezelfde energiemaatschappij blijft zitten, dan zal je (bijna) nooit wat extra's krijgen. Terwijl je voor overstappen wordt beloond. Denk je dat de prijs van verschillende energiemaatschappijen niet veel scheelt, dan kan je je misschien over laten halen door de verschillende acties. Welke acties hebben de verschillende energiemaatschappijen als je overstapt?

Energiemaatschappijen  Aanbiedingen   Overstappen
Oxxio

iPad Air of Samsung Galaxy tab 3 en twaalf energiebesparende producten.

 Overstappen naar Oxxio
Energie Topdeal
  • Gratis kookboek (éénjarig contract)
  • Gratis Canon camera (tweejarig contract)
  • Gratis Acer tablet (driejarig contract)

Overstappen naar Energie Topdeal

Essent
  • Mediamarkt bon t.w.v 75 euro
  • 180 euro korting
  • Gratis E-thermostaat t.w.v 249 euro
Nuon

 Bol.com bon t.w.v 60 euro

Leukste aanbiedingen van dit moment

Er zijn zoveel leuke acties en aanbiedingen dat we de twee leukste aanbiedingen van dit moment er even uithalen. De rest van de acties en aanbiedingen van de energieleveranciers staan hieronder. Dit is een compleet en actueel overzicht!

E.ON

Het echte zomerweer komt hopelijk nog, maar E.ON Benelux heeft een leuke zomer actie voor mensen die willen overstappen. Zo krijg je bij een driejarig contract zes maanden gratis stroom. Hiermee kun je veel voordeel behalen!

  • Zes maanden gratis stroom

Overstappen naar E.ON

Oxxio

Oxxio heeft een nieuwe actie, namelijk Oxxio Incontrol. Oxxio vindt het belangrijk dat klanten zich bewust zijn van hun energiegebruik en helpt ze graag om een lagere energierekening te krijgen. Hiervoor heeft Oxxio een leuk pakket samen gesteld. De gratis iPad aanbieding is helaas over, maar wanneer je nu overstapt naar Oxxio, dan krijg je een gratis Samsung Galaxy tab3 7". Ook krijg je 12 gratis energiebesparende producten, je kunt hierbij denken aan ledlampen. Dit pakket heeft een waarde van 125 euro. Je kunt met deze aanbieding van Oxxio tot 365 euro per jaar besparen!

  • IPad air of een Samsung Galaxy Tab3 7"
  • 12 energiebesparende producten

Overstappen naar Oxxio

Energie Topdeal

Bij Energie Topdeal kun je kiezen uit twee verschillende contracten, namelijk een één- en tweejarig contract. Het éénjarig contract is al vier keer op rij getest door de Consumentenbond als één van de voordeligste contracten. Je kunt dus veel geld besparen als je kiest voor een éénjarig contract. Wanneer je nu klant wordt bij Energie Topdeal, dan krijg je een gratis kookboek van Jamie Oliver cadeau.

Overstappen naar Energie Topdeal en krijg een gratis kookboek

Het kan ook zijn dat je liever een tweejarig contract hebt. Je wordt dan extra beloond. Je krijgt namelijk een gratis Canon camera. Dit een ideale camera om makkelijk mee te nemen en mooie foto's mee te maken.

Overstappen naar Energie Topdeal en krijg een gratis Canon camera

Maar je kunt bij Energie Topdeal ook kiezen voor een driejarig contract. Deze is iets duurder dan een éénjarig contract. Je betaalt een paar euro per maand meer, maar het is nog steeds een voordelige aanbieding. Bij een driejarig contract krijg je een gratis Android Tablet cadeau. Hiermee kan je thuis internetnetten en filmpjes en foto's kijken! De tablet die je krijgt is een Android 4.1 tablet met 8 GB.

  • Gratis Android Tablet

Overstappen naar Energie Topdeal en krijg een gratis Android tablet

Acties en aanbiedingen energie met cadeaus

Essent

Ook Essent heeft een leuke aanbieding voor nieuwe klanten. Je kunt namelijk kiezen tussen twee acties. Bij de eerste aanbieding van Essent krijg je 180 euro korting op je jaarrekening. Dit is een leuk voordeeltje! Maar je kunt ook kiezen voor een E-thermostaat t.w.v 249 euro. Hiermee blijf je precies op de hoogte van je verbruik. De aanbiedingen gelden bij een driejarig contract.

Overstappen naar Essent en krijg een gratis E-thermostaat

Overstappen naar Essent en krijg 180 euro korting op je jaarrekening

Ook voor mensen die een éénjarig contract willen afsluiten bij Essent, heeft Essent nu een leuke aanbieding. Zo krijg je 75 euro shopgeld bij Mediamarkt! Mediamarkt verkoopt alles wat met electronica te maken heeft tegen een scherpe prijs!

Overstappen naar Essent en krijg 75 euro shopgeld voor Mediamarkt

Energie Topdeal

Energie Topdeal werkt samen met E.ON en heeft regelmatig leuke acties met gratis cadeaus. Behalve de cadeaus worden ze door de Consumentenbond regelmatig als één van de goedkoopste energieleveranciers getest. Zo zijn ze al vier keer op rij getest als zeer voordelig. Je kunt bij Energie Topdeal kiezen uit een éénjarig, tweejarig of een driejarig contract.

  • Bij een éénjarig contract krijg je een gratis kookboek van Jamie Oliver

Overstappen naar Energie Topdeal en krijg een gratis kookboek van Jamie Oliver

  • Bij een tweejarig contract krijg je een gratis Canon camera

  • Bij een driejarig contract krijg je een gratis Acer tablet

Overstappen naar Energie Topdeal en krijg een gratis tablet

 Nuon Cadeauweken

Op dit moment zijn het de Nuon Cadeauweken. Nieuwe klanten die een éénjarig contract afsluiten krijgen een gratis Bol.com cadeaubon t.w.v 60 euro! Hiermee kun je zelf een leuk cadeau uitkiezen bij Bol.com.

  • Bol.com cadeaubon t.w.v 60 euro

Overstappen naar Nuon en krijg een Bol.com cadeaubon t.w.v 60 euro

Acties en aanbiedingen energie met korting of geld-terug 

 Nederlandse Energie Maatschappij

Bij veel energiemaatschappijen is het zo dat je het eerste jaar korting krijgt, maar daarna meer gaat betalen. NL Energie beloont zijn vaste klanten juist door middel van de vaste klantenkorting. Wanneer je wilt overstappen kun je kiezen uit drie verschillende contracten, namelijk een éénjarig, driejarig en vijfjarig. Des te langer het contract, des te meer korting krijg je. Je krijgt namelijk ieder jaar dat je klant bent korting van NL Energie én deze korting loopt ieder jaar alleen maar op.

  • Bij een éénjarig contract krijg je 9 procent korting met een gemiddeld voordeel van 96 euro
  • Bij een driejarig contract krijg je tot 15 procent korting met een gemiddeld voordeel van 287 euro
  • Bij een vijfjarig contract krijg je tot 15 procent korting met een gemiddeld voordeel van 426 euro
  • Vaste klantenkorting met veel voordeel

Overstappen naar NL Energie en ontvang de vaste klantenkorting

Energie Direct

Energie Direct is één van de goedkoopste energieleveranciers. Je krijgt nu 50 euro korting op je jaarrekening als je klant wordt bij Energie Direct. Je ontvangt de korting van 50 euro als je een éénjarig contract afsluit met variabele prijzen.

  • 50 euro korting

Overstappen naar Energie Direct en ontvang 50 euro korting

Nuon

De aanbieding van Nuon van dit moment is de Nuon Topdeal. Bij de Nuon Topdeal sluit je een éénjarig contract af. Hierbij krijg je maar liefst drie maanden gratis stroom. Zo wordt je energierekening wel heel voordelig. Klanten van Nuon hebben nog veel meer voordeel via Nuon exclusief. Hierbij krijg je korting op allerlei leuke uitjes en zijn er regelmatig prijsvragen!

Overstappen naar Nuon Topdeal en krijg drie maanden gratis stroom

Conclusie

Door onder andere de Consumentenbond wordt aangeraden om regelmatig over te stappen naar een andere energieleverancier. Je bent namelijk veel duurder uit als je jarenlang bij dezelfde energieleverancier blijft plakken. Een consument denkt gemiddeld 70 euro per jaar voordeel te halen als ze overstappen, maar in werkelijkheid is dit rond de 500 euro! Dit is toch een flink bedrag en het is tegenwoordig een kleine moeite om over te stappen. Vaak hoef je alleen online je gegevens in te vullen en de rest spreekt voor zich. Op deze pagina kun je alle energie acties en aanbiedingen van dit moment bekijken zodat je het meest voordeel van het overstappen kunt doen.

overstappen (3)
energie (13)
! Dit artikel is eigendom van de auteur Priscilla. Gebruik van deze informatie is niet toegestaan zonder toestemming van deze auteur. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie of neem contact op met de auteur.
Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren