Het spel Karaoke Party

Wat is Karaoke?

Karaoke is niets anders dan (alleen of met een groep) zingen met een microfoon. De tekst van een bepaald liedje wordt bijvoorbeeld getoond op een tv-scherm. In eerste instantie gaat het om vermaak en het zingen van je lievelingsliedjes. Maar er zijn ook vormen van karaoke waar je zingt met een microfoon, die vervolgens laat zien of je hoog of juist laag zingt. Zo kan je dus bekijken of je net zo goed kunt zingen als Adele, Madonna of Justin Bieber. Singstar op de Playstation is een bekend karaokespel. Maar wat als je nu geen Playstation in huis hebt, maar wel een microfoon en een laptop/pc. Dan moet je eens Karaoke party spelen op je pc of laptop.

Karaoke is allemaal begonnen in Japan. Japan kent tot op de dag van vandaag een hele hoop karaokebars. De Japanners ontvluchten zo het drukke bestaan in het land en gaan om zich te ontspannen en te amuseren naar een karaokebar. Je kunt hier zowel met vrienden of met vreemde liedjes zingen. 

Na 1980 heeft karaoke ook de rest van de wereld veroverd. In deze tijd is het voor vele ook de ideale manier om te lezen wat er precies gezongen wordt in je favoriete liedje om het zo mee te kunnen zingen danwel te vertalen.

In Nederland zijn er nauwelijks nog karaokebars te vinden. Dit is in de omringende landen Duitsland en Belgie wel anders. Ik denk dat Nederlands daarvoor te nuchter zijn en het liever thuis doen voor de tv of laptop.

Wat is Karaoke party?

Ik was opzoek naar een site die karaoke liedjes toonde en die gratis waren. Het internet kent vele sites die karaoke aanbiedt maar deze zijn in de meeste gevallen niet gratis. Daarbij komt dan ook nog het feit dat je de liedjes moet downloaden op je computer.

Dit is allemaal niet het gevalbij karaoke party. Als je bekenbaar bent met het spel Singstar, dan zal ik je niet veel hoeven uit te leggen. Toen ik die site zag leek het erg veel op Singstar van de Playstation.

Nadat je je hebt geregistreerd als member kun je meteen aan de slag. Karaoke party is te spelen met of zonder microfoon. Het leuke van karaoke party is als je een microfoon ter beschikbaar hebt dat je het op kan nemen en kan plaatsen op de site. Op de site kunnen andere mensen die luisteren en bekijken (je kan ook opname maken met je cam) en kunnen jouw zangkwaliteiten beoordelen.

Alle grote liedjes van deze tijd zijn te vinden op de site, maar niet getreurd als je wat ouder bent komt de liedjes uit de jaren 80 zijn beschikbaar. Je kan zingen met of zonder hulp. Schrik niet dat je denk wat klinkt Adele vreemd. Dat kan kloppen het is niet Adele die jouw begeleid op de achtergrond. Hierdoor kan Karaoke party het gratis aanbieden op haar site.

Spelmodes

Je kan oefenen in je eentje of het tegen een ander opnemen uit de wereld in een battle. Je kan deelnemen aan een battle en je zingt dan precies hetzelfde nummer als de andere. Zo kun je rechts op het scherm zien hoeveel punten jij hebt behaald en op welke plek je staat.

Je scoort punten door precies op de goede toonhoogte te zingen als wat er aan gegeven wordt op het beelscherm. Verder kun je deelnemen aan een quiz, waar je de liedjes moet raden die afgespeeld worden.

Je kan ook met vrienden zingen in een aparte room. Hier moet je een spelerpas voor kopen.

Er is ook een school die je de fijne kneepjes van het vak leert om zo de hoogste score te behalen in een van de competities die er zijn.

Conclusie

Kortom houd je van zingen en / of van karaoke bezoek dan zeker karaokeparty eens. Zingen kan alleen met vrienden of onbekende mensen uit de hele wereld. Karoake is voor jong en oud door de mix van de nummers. Vanaf de jaren 60 tot nu zijn er nummers te zingen en er komen telkens nieuwe bij. Voeg me tot als vriend en we kunnen kijken wie er beter is :).

Reacties (1)

Reageer
Elise reageerde een jaar geleden
24 Apr 10:20
ik vind het leuk