Inzicht In Personal Training Options

Kan een Personal Trainer je helpen fit worden

Als het gaat om fitness zijn er veel verschillende fitness- persoonlijkheden. Sommige mensen geven de voorkeur aan een fitness centrum anderen dan weer om eenzaam en alleen thuis te trainen. Sommige mensen houden van begeleiding en instructie terwijl anderen het graag uitzoeken voor zichzelf. Maar er komt een moment dat alle fitness- persoonlijkheden de voordelen zouden moeten overwegen van een personal trainer.

 "Photo by: www.localfitness.com.au"

Wat is een Personal Trainer

Simpel gezegd, een personal trainer is iemand die is opgeleid en getest op de fundamenten van fitness en beweging. Ze weten hoe je bewegingen correct moet uitvoeren, maar nog belangrijker is dat zij in staat moeten zijn om je dit aan te leren hoe dit te doen. Ze weten ook hoe een fitness- programma in elkaar steekt die je kan helpen je gewenste gezondheid en fitness doelen te bereiken. 

Voordelen van een Personal Trainer

Een personal trainer kan je helpen om een aantal vooropgestelde doelen te bereiken. Zij kunnen je helpen te leren hoe machines en gewichten correct te gebruiken, zodat u in staat om bent veilig te trainen. Zij kunnen je nieuwe fitness-programma's aanleren. Een personal trainer kan je ook helpen je conditie naar een nieuw of hoger niveau te brengen door het motiveren van je vooropgestelde doelstellingen of door je te helpen een nieuw programma te maken. Er zijn een aantal mogelijkheden om de vaardigheden en kennis die een persoonlijke trainer biedt te gebruiken.

De 3 beste opties

1. Eén op één training: Wanneer de meeste mensen nadenken over een personal trainer, dan denken ze meestal aan een één op één situatie, je ontmoet een personal trainer en denkt nu zijn we met 2. Dit kan een waardevolle ervaring zijn op het gebied van motivatie en leren. Je krijgt al je vragen beantwoord. Je kunt ervoor zorgen dat je het meeste uit je training krijgt door het hebben van een trainer en je kunt inzicht krijgen over hoe je je prestaties kan verbeteren. Een één op één training kan een éénmalige samenkomst zijn, of je kan ervoor kiezen om een bepaalde termijn van samenwerking op te zetten.

2. Een kleine groep: Veel mensen geven de voorkeur om te trainen in een kleine groep. Je werkt met een trainer in het gezelschap van 3 tot 12 andere personen. Je mag met de groep dezelfde training samen uit voeren, en toch is er een persoonlijke aanpak per individu. Je kan vragen stellen, je krijgt ook de extra motivatie en begeleiding die een personal trainer kan bieden. En als je het sociale aspect bekijkt kan het heel geruststellend en leuk zijn om te trainen met anderen die dezelfde vooropgestelde doelstelling hebben.

3. Huur een Wellness Expert: De derde optie is een groeiende trend en dat is een wellness- expert in te huren. Dit is een persoon die je kan coachen op het gebied van zowel de gezondheid of fitness. Ze kunnen je niet trainen zoals een personal trainer, maar ze kunnen je wel regelmatig advies geven over hoe je vooropgestelde gezondheid en fitness doelen te bereiken.

Tot slot: Belangrijk om weten

Wil je je gezondheid en fitness niveau naar het volgend level brengen dan is het inhuren van een professional een heel zinvolle beslissing. Een personal trainer of wellness- expert zijn de tools die je nodig hebt om te groeien, te leren en te verbeteren. Belangrijk om weten is dat je nu niet zomaar de eerste beste coach moet gaan inhuren, voer eerst een gesprek, praat, vraag en luister. Kijk of er een bepaalde binding is voor dat je beslist om een bepaalde coach in te huren.