Boot Camp En De Voordelen

De voordelen van High Intensity Boot Camps

Je ziet ze geadverteerd in tijdschriften, online en op tv. Ze brengen je in vorm en helpen je zelfs om op het juiste spoor te komen. Sommigen helpen om je conditie naar het volgende level te brengen. We hebben het over "boot camps . " Is er een boot camp op je horizon en is het de juiste beslissing voor je? Meer erover in dit artikel.

Wat is een Boot Camp 

De term " boot camp " komt van het militaire trainingskamp voor nieuwe rekruten. Het is ontworpen om nieuwe leden te helpen in grote vorm te komen. Het leert discipline aan en tests rekruten op hun vastberadenheid. Hetzelfde geldt voor een fitness boot camp. Gebaseerd op het militaire concept van een op korte termijn hoge intensiteit event, wordt een fitness boot camp ook ontworpen om vergelijkbare voordelen te bieden.

Waarom zou een iemand zich aanmelden voor een Boot Camp 

Een kick start: Een boot camp kan een geweldige manier zijn om te beginnen aan een nieuwe weg in je leven. Als je zou starten met een nieuw programma voor gewichtsverlies of je wilt in grote vorm komen, dan kan een boot camp de kick start zijn die je nodig hebt om te slagen. Leden ervaren vaak aanzienlijk gewichtsverlies en gezondheidsverbeteringen. Door deze snelle resultaten kan een boot camp de perfecte manier zijn om een nieuwe levensstijl te beginnen.

Voor het plezier en kameraadschap: Boot camps zijn leuk omdat de leden van het boot camp kamp allemaal door dezelfde training moeten en dus ook samen lijden. En het woord " lijden " is hier nog heel licht uitgedrukt. Ja, boot camps zijn echt een hele opgave en zeker een uitdaging om het beste in jezelf boven te halen. Alhoewel, het is gemakkelijk om te worden gemotiveerd door de mensen om je heen als je weet dat je allemaal te maken krijgt met dezelfde confrontaties. Op dagen dat je het lastig hebt kan je terugvallen op de kameraadschap die ontstaat tijdens boot campen.

Een uitstapje: Het concept van een vakantie is in de loop der jaren heel veel verandert en veel mensen geven de voorkeur aan een actieve vakantie. Er worden boot camps gehouden op de mooiste locaties ter wereld. Zo kan je zelfs naar Hawaï voor een week om er te werken met de meest toonaangevende fitness- experts. Je kan er je vorm terugkrijgen, genieten van heerlijke maaltijden tussen de trainingen, genieten van een slaapje in de zon maar ook een verkoelende duik nemen in de oceaan.

Om over een bepaald plateau te gaan: Als je een fitness of gewichtsverlies plateau hebt bereikt waar u bent gestopt met het zien van verbeteringen, kan een boot camp je helpen om voorbij dit bereikt plateau te raken. Soms is alles wat je nodig hebt een beetje extra motivatie, een verandering in de omgeving om je metabolisme naar het volgende niveau te krijgen.

Tot slot: Ben je op zoek naar veranderingen

Als je op zoek bent naar een verandering, een kans om dingen te mengen of te veranderen, of je wilt wat aan je gezondheid en fitness doen dan kan je eens overwegen om je in te schrijven voor een boot camp. Je kan eens op je lokale fitnesscentrum rondvragen of eens zoeken op het wereldwijde internet, ze zijn overal ter wereld te vinden of overweeg een boot camp vakantie. Het zal je alleen maar ten goede komen.