Zelf gezichtsmasker thuis maken

Je kunt op vele verschillende manieren je eigen gezichtsmasker thuis maken. De meeste ingrediënten heb je zelf al in huis en als je bijvoorbeeld 5 eetlepels yoghurt moet gebruiken is dit omgerekend maar een paar centen. In tegenstelling tot wat je betaald voor gezichtsmaskers in de winkel. In dit artikel zal ik voor elke huidtype of gelegenheid een masker beschrijven.

Aanbrengen van het masker

 Voor alle maskers die u op u gezicht smeert, geldt eerst de huid goed reinigen voordat u het masker aanbrengt. Met een gezichtsscrub verwijder je de dode huidcellen en zo heeft het masker een veel beter effect op je huid. Spoel de huid af met warm water, zodat de poriën op gaan staan. Breng vervolgens voorzichtig met de vingertoppen de substantie aan op uw gezicht. Voor het beste resultaat is het goed om 1 a 2 keer per week een masker aan te brengen op uw gezicht. Dit zorgt ervoor dat je huid in een goede conditie blijft. Wat ik zelf meestal doe is na het aanbrengen van het gezichtsmasker douche. Op deze manier spoel je op een gemakkelijke manier en zonder te knoeien het masker van uw gezicht

Soorten maskers

Ik heb geprobeerd om voor elke huidtype een masker te beschrijven.

Chocolade masker (voor een zachte en schone huid)

Benodigdheden

  • 2 eetlepels cacao
  • 2 eetlepels halfvolle melk

eventueel een klein beetje suiker als scrubmasker

Bereiding

Doe de cacao in een bakje en voeg daar de melk aan toe. Roer dit tot het een papje wordt en verdeel het met de vingertoppen over je gezicht. Na 15 minuten goed afwassen met lauwwarm water.

Masker tegen acne

 Benodigdheden

  • Ongeveer 10 cm komkommer
  • 4 eetlepels  dikke yoghurt
  • Anderhalve theelepel honing

Bereiding

Rasp de komkommer en doe er warme honing doorheen. Zet de honing even in de magnetron om het te verwarmen. Mix dit mengsel goed door en giet de sappen bij de yoghurt. Voeg nog een extra theelepel honing toe en mix dit alles goed door elkaar. Smeer de huid in met het mengsel en de plakjes komkommer erover heen. Na 15 minuten spoel de huid af met warm water.

Masker voor de vette huid

Benodigdheden

  • 4 eetlepels halfvolle melk
  • 1 bolletje verse gist
  • 1 theelepel honing

Bereiding

Verwarm de melk tot deze lauwwarm is of zet het even in de magnetron. Voeg de honing en de gist eraan toe. Roer dit het zolang tot er een dikke massa ontstaat. Breng het mengsel aan op je gezicht en laat het binnen 15-20 minuten opdrogen. Was het daarna goed af met warm water. Als je alles hebt verwijderd dan spoel je nogmaals na met koud water om de poriën weer te sluiten. Het beste effect heeft u als u dit masker aanbrengt voordat u gaat slapen. Dan heeft de gist de nacht de tijd om zijn werk te doen.

Masker voor de droge huid

Benodigdheden

  • Halve avocado
  • 2 eetlepels honing.

Bereiding

Zorg dat de avocado goed rijp is en vers. Doe de halve avocado in een kom en voeg de eetlepels honing aan toe. Deze ingrediënten zijn vocht inbrengend voor uw huid. Roer het mengsel tot er een soort crème ontstaat. Breng de crème aan op uw gereinigde gezicht en laat dit 10 minuten intrekken. Verwijder het masker met warm water en wrijf er na met een natte handdoek.

Masker voor de vermoeide huid

 Voor de huid die wel een oppepper kan gebruiken. Haal hiervoor de vel en de pit van 2 rijpe abrikozen. Prak dit vervolgens goed fijn tot er een mooie egale puree ontstaat voeg er dan wat honing aan toe tot er een mooi gladmengsel ontstaat. Breng dit aan op uw gezicht en laat dit 20 minuten intrekken. Was u gezicht met lauwwarm water af of met een warm gestoomde handdoek.

Voor de verbrande huid.

 Benodigdheden

Half kopje havermout of het eiwit van 1 groot ei

1 kopje koude yoghurt

Bereiding

Doe beide ingrediënten bij elkaar en mix dit goed door elkaar. Het kan eventueel gedaan worden met een staafmixer. Smeer voorzichtig het mengsel over de huid en laat het 15 minuten zitten. Was je gezicht met een gestoomde washand (verwarm in de magnetron). Je kan de havermout vervangen door alleen het eiwit van 1 ei te gebruiken.

Conclusie

Dit zijn zomaar wat gezichtsmasker die ik vaak gebruik en makkelijk te maken zijn. Omdat je simpelweg de meeste ingrediënten dagelijks zelf gebruikt.

Reacties (0)

Reageer
Geen resultaten gevonden