Hoe gebruik ik Windows Live Messenger (WLM) op mijn mobiele telefoon

MSN live is zeer populair. Volgens Microsoft zijn er in Nederland al meer dan 6 miljoen mensen die deze software gebruiken. Daarmee is het de meest gebruikt chat software. Maar MSN live is meer dan alleen maar chatten.

Welke diensten bevat MSN live nog meer? En hoe maak je daar optimaal gebruik van? En dan met name de interessante feature, MSN live op je mobiel! Hieronder lees je alles.

Wat is MSN live?

MSN live bestaat uit verschillende onderdelen, die niet allemaal even bekend en gebruikt zijn. De onderdelen zijn:

Messenger

Chatten, bellen en webcammen met je vrienden. De meest gebruikte dienst binnen MSN live.

  • Fotogalerij

Je foto’s en video’s beheren én delen

  • Mail

Houd contact met iedereen via e-mail.

  • Events

Verstuur uitnodigingen, deel je foto’s, organiseer je eigen feest. Messenger en Hotmail: op je mobiele telefoon

  • Toolbar

Toegang tot alle services vanaf elke webpagina.

  • Spaces

Deel je verhalen en foto's met je vrienden en familie

  • Writer

Publiceer met gemak foto’s en video’s op je weblog

  • OneCare Family Safety

Bescherm je kinderen: webfiltering en het beheren van contactpersonen

  • SkyDive

deel je bestanden online, zonder USB stick! In de versie van Windows Live Messenger 2008 (v8.5.1302.1018)zijn enkele veranderingen doorgevoerd, zoals de toegevoegde compatibiliteit met windows Vista x64 en enkele bugfixes. De actuele Messenger Plus! Live werkt perfect met deze nieuwe WLM release.

WML: kan Windows Live Messenger op mij mobiele telefoon?

Ja! Met WLM voor je mobiele telefoon blijf je voortaan onderweg online. Naast chatten via je pc is het nu ook mogelijk om met Messenger te chatten via je mobiele telefoon. Door de software te downloaden en te installeren, ben je niet meer gebonden aan je pc. Zoals je gewend bent kun je bekijken wie er online zijn en direct een gesprek voeren, waar je maar wilt. Het is mogelijk foto’s, emoticons en documenten met andere WLM gebruikers te delen, waar en wanneer je ook maar wilt.

Wat kan je met Messenger? - chatten: versturen en ontvangen van instant messenger berichten - toevoegen van emoticons - wijzigen van je status (online, bezet, afwezig enz.) - deelnemen aan diverse gesprekken tegelijk - je buddies (contacten) toevoegen, (de)blokkeren of verwijderen - beschikbaarheid van je buddies bekijken - etc.

Windows Live voor Nokia telefoons

Verbind en deel je leven door het populairste netwerk van de wereld. Met Windows Live kun je verbonden blijven met Windows Live en Hotmail. Je kaan afbeeldingen uploaden naar je Live Spaces photo gallery en zoeken naar informatie die je nodig hebt. Msn op je mobiel is nu beschikbaar voor mobiele telefoons van Nokia en http://www.isinorde.nl/telecom/kpn@@KPN telecom

.

Als je een GSM hebt die MIDP 2.0 ondersteund dan kan je ook eMSN 9.0.0 downloaden. MIDP (Mobile Information Device Profile) is software die speciaal is geschreven voor het gebruik van Java op embedded devices zoals mobiele telefoons en PDA’s. Hiermee kun je games en spelletjes creëren en spelen op je mobiele telefoon.

Hoe maak je het chatten nog leuker?

De mogelijkheden zijn eindeloos!

Emoticons

Met een emoticon kun je aangeven hoe je voelt of wat je ergens van vindt. Met een plaatje zeg je alles. Daarvan zijn er ale vele jaren vele soorten van in gebruik.

Avatars

Je kunt ook een Avatar gebruiken om jezelf een leven te geven op internet. Dit kan een eenvoudig plaatje zijn, of een zeer in detail uitgewerkte afbeelding van jezelf (of van je alter ego). Dat plaatje kan je ook laten bewegen.

Winks en Moods

Relatief nieuw zijn de Winks en de Moods. Moods zijn te vergelijken met Emoticons en Avatars die bewegen. Moods laten zien in wat voor stemming (Mood) je bent. Sommige zijn echt erg leuk.

Hoe krijg je de Moods, Winks, Avatars en Emoticons werkend?

Om de Moods werkend te krijgen heb je een installer nodig. Je kunt op verschillende sites bijvoorbeeld de MCO Installer downloaden. Na het dowmloaden van de MCO installer open je in de MCO Installer de wink. Zorg dat je verbinding hebt met internet. Zodra je het geinstalleerd hebt staat het bij je avatars in de lijst. Ook wordt de mood gelijk in gebruik genomen na het downloaden.

Ringtones

Met een ringtone op jouw mobiel die bij jouw hoort, kan jij je onderscheiden van de rest.

Tips voor WLM

Andere leuke tools voor MSN zijn msn teksten en letters. Met MSN teksten en letters kun je eigen unieke msnnaam voor je msn scherm maken. Andere gebruikte benamingen zijn ook: Msnletters. messletters, Msn letters, mess letters, chatletters, messleters, mess letter, etc. Met MSN Plaatjes kun je plaatjes toevoegen aan je MSN. Deze plaatjes zijn ook te downloaden als Wallpaper. Tot slot. Met Messenger Plus!, (ook wel afgekort tot Msn Plus!) heb je een handige toevoeging voor je Messenger. Het programma heeft veel leuke dingen features. Zo kun je bijvoorbeeld heel veel kleuren in je MSN aanpassen en je kan bij iedereen een andere status instellen, je kan een logboek bijhouden, statistieken weergeven en desktop contacten maken. En het leuke is dat je met Messenger Plus! meerdere Messengers tegelijk kunt draaien.