Verschillende ongemakken bestrijden met middelen uit je keukenkastje

Inleiding

We hebben allemaal wel eens last van droge lippen, zweetvoeten of niet lekker ruikende oksels. Je kunt hier vaak speciale dingen voor kopen en deze dan gebruiken om de oorzaak te bestrijden. Bij de een helpt het wel en bij de andere weer niet. Maar wat als je hier het geld niet voor hebt of als je er achter komt dat je het niet meer in huis hebt. Precies dan kijk je even in je keukenkastje wat je kunt gebruiken. Of het nu gaat om verkleurende tanden, stinkschoenen, stinkende oksels, droge lippen, voetschimmel, wondjes, verbrande huid of handen die schilferig zijn. 

De ongemakken en hoe te bestrijden

In de inleiding is al aangegeven welke ongemakken behandeld worden in dit artikel. Er moet bij gezegd worden dat niet alles helpt, dit ligt namelijk aan de persoon of hoe erg de schoenen stinken. Het is zeker het proberen waard, omdat je er in de meeste gevallen niet iets speciaals voor hoeft te halen omdat je het al in huis hebt. Baat het niet dan schaadt het niet, wordt er ook wel gezegd.
 
Verkleurende tanden: door ons dagelijkse eten en drinken of door roken verkleuren onze tanden. De meeste mensen vinden dit niet een prettig gezicht maar vinden een behandeling te duur. Het poetsen met een whiting tandpasta helpt al. Je kunt eens in de zoveel tijd met de witte kant van de schil van een sinaasappel over je tanden wrijven. Daarna goed poetsen omdat het zuur je glazuur aan kan tasten. 
 
Stinkschoenen: zweetvoeten kan heel vervelend zijn je schoenen gaan er ook erg van stinken. Je kunt deze lucht uit je schoenen halen door middel van wat bakpoeder in je schoenen te leggen voor een nacht. Wat ook helpt is sinaasappelschillen erbij te doen dit geeft een frisse en fruitige geur af in je schoenen. 
 
Stinkende oksels: de meeste mensen denken dat je zweet stinkt. Dit is in feite niet zo het gene wat je ruikt zijn de bacteriën die afgebroken worden. Maak een washandje nat met appelazijn en veeg dit onder je oksels. Het zuur wat aanwezig is in het azijn zorgt ervoor dat de bacteriën niet meer verder kunnen groeien en worden afgebroken. 
 
Droge lippen: de meeste lippenbalsems bevatten allerlei ingrediënten die het probleem niet aanpakken van de droge lippen. Je kunt olijfolie of honing proberen op je lippen te smeren. Honing is niet zo een goede ondanks dat het helpt maar je likt het sneller van je lippen af omdat het lekker is. Olijfolie is de beste omdat het lijkt op een lichaamseigen olie, dit is overigens ook te gebruiken voor de droge huid. 
 
Voetschimmel: voetschimmel is een bacterie die bestreden moet worden en niet moet worden verzacht met een crème. Appelazijn is zuur en remt de groei van de bacterie af, hierdoor wordt de oorzaak aangepakt. Meng 3 delen water met een deel appelazijn en ga hier een tijdje met je voeten in zitten. 
 
Wondjes: maak de wondjes eerst goed schoon en smeer een beetje honing op. De honing zorgt er namelijk voor de de infectie niet kan groeien omdat de wond wordt afgesloten. Het is in principe hetzelfde als de soort pleisters uit een spuitbusje. 
 
Verbrande huid: ben je door de zon verbrand dan kan dit heel pijn doen, weet ik uit ervaring. Het helpt om de huid in te smeren met yoghurt of melk. Spoel het daarna goed af en dept het droog. Het zuur wat aanwezig is in yoghurt en melk voorkomt dat de huid gaat opzwellen en remt het proces van ontstekingen af. 
 
Schilferige handen: we kennen allemaal de scrubs voor je benen en gezicht. Als je last hebt van schilferige handen helpt het om deze goed nat te maken en te scrubben met suiker. De schilfers gaan er op deze manier beter af dan met een lichaamsscrub.. Daarna de handen afdrogen en dan insmeren met een handcrème of vaseline.
 
Ik hoop dat dit artikel je kan helpen bij een van deze ongemakken. Vele midddelen zal je vast in je eigen keukenkastje hebben stan. Probeer het en kijk of het helpt, het kan je wellicht een hoop geld besparen. 
! Dit artikel is eigendom van de auteur Wesley87. Gebruik van deze informatie is niet toegestaan zonder toestemming van deze auteur. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie of neem contact op met de auteur.
Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren