30 minuten bewegen, 30 slimme beweegtips

 

Inleiding

Iedereen weet inmiddels hoe belangrijk het is om te sporten en actief te bewegen, en toch blijkt dit niet voor iedereen even makkelijk is. Om gezond te blijven is bewegen belangrijk maar het is niet nodig om daarvoor uren in de sportschool door te brengen. 30 minuten bewegen per dag is al voldoende om de kwaliteit van je leven te verbeteren en de kans op overgewicht en bijvoorbeeld hart- en vaatziekten te verkleinen, en als je dat handig aanpakt is bewegen vaak makkelijker dan je denkt.

Tips om extra te bewegen

Voor Binnen:

  • Begin je dag met rek en strekoefeningen
  • Stuur je collega geen sms of email, maar loop gezellig even binnen
  • Maak wat vaker je huis schoon, ramen wassen, dweilen, stofzuigen
  • Pak wat vaker de trap inplaats van de lift
  • Als je veel en lang belt, loop dan rond met de telefoon in de hand
  • Dans op je favoriete muziek en leef je helemaal uit
  • Doe beweegspelletjes op de WII-fit

Voor Buiten :

  • Loop iedere dag een stukje verder als je de hond uitlaat
  • Gebruik de lunchpauze om samen met je collega;s en frisse neus te halen en een wandeling te maken
  • Bijkletsen met een vriendin gaat heerlijk tijdens een lange wandeling
  • Doe je boodschappen voortaan met de fiets of ga lopen
  • Werk een uurtje in de tuin
  • Was wat vaker zelf je auto
  • Fiets of loop naar je werk
  • Breng de kinderen met de fiets naar school of naar vriendjes
  • Ga lekker stoeien met je kinderen
  • Spring met je kinderen op de trampoline en leef je uit
  • Stap eens een halte eerder uit de bus en loop naar huis of naar je werk

Ook voor kinderen is het erg belangrijk om actief te bewegen. Kinderen zouden per dag minstens een uur actief bezig moeten zijn. Door de computer, de gameboy en de tv blijkt dat actief bewegen ook voor kinderen een steeds groter probleem wordt. Overgewicht bij kinderen komt dan ook steeds vaker voor. Voor kinderen is het belangrijk dat ze spelen, maar vooral ook met andere kinderen buitenspelen is goed voor hun ontwikkeling.

Beweegtips voor kinderen:

  • Ga eens lopend of op de fiets naar school
  • Ga op de fiets naar je vriendjes
  • Daag je vader uit voor een fietswedstrijd
  • Maak in het weekend eens een fietstocht met je vader en moeder
  • Maak een leuke speurtocht voor je vriendjes
  • Laat de hond wat vaker uit
  • Doe mee met de avondvierdaagse
  • Geef je op voor de zwemvierdaagse
  • Ga eens lekker stoeien met je vader of met je vriendjes
  • Dans op je lievelingsmuziek en ga helemaal uit je dak
  • Bouw een hut met je vrienden in de tuin
  • Ga lekker buitenspelen, skaten, waveboarden of een potje voetbal

Je ziet het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Ook is bewegen vaak veel leuker dan je denkt. Verander wat kleine dingetjes in je dagelijkse routine en je zult merken dat het gemakkelijker en leuker is dan je eerst dacht. Veel plezier

Links

Krachttraining en Afvallen

Afvallen met Afslankkoffie

Hart en vaat groep 30 minuten bewegen

http://www.gezondafvallenvooriedereen.nl

Reacties (1)

Reageer
Margret de Niet reageerde 5 jaar geleden
15 Feb 08:57
Tip. Wij hebben op onze locatie De Westbosch een aerobicjuffrouw die om de week les geeft op muziek. Tafel en stoelen aan de kant en bewegen maar. Het is zo een succes dat zij nu op twee andere locaties ook les geeft. Ook daar is het een succes. Jullie ook veel succes met deze tip.