Beauty tips uit de hele wereld

Beauty tips

In de zoektocht naar eeuwige schoonheid hebben vrouwen over de hele wereld verschillende methoden bedacht om een jeugdige uitstraling, een vlekkeloze huid en glanzende huid te behouden. Lange tijd waren deze schoonheidsrituelen goed bewaard gebleven geheimen, maar gelukkig is dit tegenwoordig niet meer het geval. Schoonheidsrituelen zijn sterk afhankelijk van de cultuur en zijn van generatie op generatie doorgegeven. Door deze rituelen zijn veel vrouwen in staat geweest om hun natuurlijke schoonheid te verhogen, het verouderingsproces te vertragen en verschillende gezondheidsproblemen op te lossen. Hieronder staat een overzicht van goede beauty tips uit allerlei werelddelen.

Beauty tips uit de hele wereld

Egypte

Een fantastische look begint natuurlijk met parelwitte tanden ! Is het je al eens opgevallen dat Egyptische vrouwen opvallend witte tanden hebben? Dit komt doordat ze een combinatie van bakpoeder, zout en citroensap gebruiken om hun tanden te poetsen. Door deze simpele ingrediënten te mengen, krijg je een stralende glimlach als een echte Egyptische. Let echter wel op: deze behandeling mag niet vaker dan één keer per week worden gebruikt omdat het tandglazuur anders kan beschadigen.

Filipijnen

In de Filipijnen gebruiken vrouwen Aloë Vera gel om sterk haar te krijgen. Dit doen ze door Aloë Vera gel te masseren in de hoofdhuid. Voor een droge huid gebruiken ze een mengsel van gember en limoenbladeren.

Ivoorkust

De vrouwen uit Ivoorkust maken gretig gebruik van de wonderlijke eigenschappen van Shea boter. Daarnaast drinken ze veel rooibos thee om vroegtijdige huidveroudering te voorkomen. Vanwege de grote hoeveelheden anti-oxidanten, beschermt rooibos thee de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf.

Duitsland

Hier maken vrouwen gebruik van nertsolie om striae  en littekens  te verminderen en rimpels te vervagen. Deze olie kan tevens worden gebruikt voor het gezicht en zelfs in het haar.

China

Chinese vrouwen hebben vrijwel altijd mooi glanzend haar. Dit komt doordat ze veel groene thee drinken en bovendien hun haar spoelen met een mengsel wat rozemarijn en groene thee. Chinese vrouwen drinken veel groene en witte thee. Deze bevordert de schoonheid en gezondheid en zit boordevol anti-oxidanten. Anti-oxidanten helpen de vrije radicalen te bestrijden en vertragen hiermee het verouderingsproces aanzienlijk.

Israël

Israëlische vrouwen profiteren volop van de gunstige invloed van zwarte modder. Deze modder wordt gevonden in de buurt van de Dode Zee en bevat een grote verscheidenheid aan mineralen die het lichaam voeden en tevens beschermen tegen de schadelijke zonnestralen. Deze modder is ook in Nederlandse drogisterijen te koop.

Italië

Italiaanse vrouwen hebben vaak lange, verleidelijke wimpers. Dit bereiken ze door middel van Castorolie. Natuurlijk weten Italiaanse vrouwen ook hoe ze van olijfolie kunnen profiteren en ze gebruiken het als een vochtinbrengende olie voor de lippen, haar en lichaam. Tevens gebruiken ze olijfolie om hun nagels sterker te maken.

India

In India worden kokosolie en amandelolie veelvuldig gebruikt vanwege hun hydraterende eigenschappen. Kokosolie kan daarnaast de haargroei versnellen en amandelolie is dé remedie voor beschadigd haar.

Spanje

Om mooie highlights te krijgen, spoelen Spaanse brunettes hun haren met een half kopje cranberry sap en een half kopje koolzuurhoudend water.