The Four Hour Body van Timothy ferriss

Wat is The Four Hour Body:

The four hour body is een boek geschreven door de auteur Timothy Ferriss.

The Four Hour Body door Timothy Ferriss

In dit boek beschrijft Timothy Ferriss hoe je van je lichaam een supermachine kan maken. Jawel, hierbij denken we aan een ultramarathon lopen in amper 3 maanden, meer dan 5 minuten je adem inhouden onder water, verlies meer vet dan je ooit had durven dromen, een beter seksleven en nog veel meer. Timothy Ferriss beschrijft dit in zijn boek als het “Hacken van het menselijk lichaam”, en volgende Timothy is iedereen hiertoe in staat.

Wie is Timothy Ferriss:

Timothy Ferris geboren 20 Juli 1972 in de Verenigde staten is een auteur,

Timothy Ferriss

vertegenwoordiger en publiek spreker. Timothy Ferriss is bekend geworden met zijn boek “The Four Hour Workweek” welke een bestseller was op de lijst van USA Today en New York Times. Ondertussen zijn we beland bij zijn tweede boek “The Four Hour Body” waar ik verder uitleg en mijn mening over zal geven. Timothy Ferriss had voor hij boeken begon te schrijven een eigen bedrijf in eiwitpoeder en was een begrip in de professionele tangowereld. Alsook werd hij nationaal kampioen in Sanshou (Chinees kickboksen). Dus hieruit kunnen we al afleiden dat hij geen gewone jongen is .

Wat kunnen we verwachten van The Four Hour Body:

The Four Hour Body is een dik boek, maar leest heel vlot. Een goede inleiding en inhoudstabel van waaruit u onmiddellijk naar het voor u gewenste onderdeel kan gaan, maken het boek goed bruikbaar. Van daaruit kan u direct selecteren op vetverbranding, uithouding, minder slaap, beter seksleven, enzoverder. Ik zelf heb het boek gelezen en ben tevreden over het boek, voor mij staan er een aantal tips en trucs in het boek die ik in mijn hobby sporten kan gebruiken en gebruik. Andere zaken zijn voor mij niet haalbaar of boeien mij niet. Bepaalde zaken die hij beschrijft zetten zeker aan tot proberen. Het boek is niet enkel voor gevorderden maar kan ook door beginners gebruikt worden om tips en trucs uit te halen die je helpen bij sportprestaties of eindelijk die overtollige kilo's vet kwijt te raken.

Timothy Ferriss is proefpersoon voor zijn eigen boek, alles wat hij schrijft heeft hij zelf getest en ook anderen hebben mee getest. Hij maakt gebruik van duidelijke foto's en schema's.

Zou ik The Four Hour Body boek aanraden ? :

Voor mensen als ik die graag sporten en graag een andere kijk op bepaalde dingen krijgen en er graag meer over lezen is dit zeker een aanrader. Voor mensen die helemaal niet geïnteresseerd zijn in sport of afvallen zou ik het niet aanraden. Wonderen bestaan nu eenmaal niet, ook hier in dit boek moet je werken om wat te bereiken, hoewel ik wel moet zeggen dat door het boek, veel dingen gemakkelijker gaan of soms zelfs in 75 procent minder tijd dan de traditionele manier. Alsook neem ik sommige rubrieken met een korrel zout, ikzelf ga niet experimenteren met bepaalde middeltjes waarvan men nog steeds niet weet wat ze inhouden of wat de gevolgen op lange termijn zijn.

Tot Slot:

Ik vermoed dat we het laatste van Timothy Ferriss nog niet gehoord hebben, na twee boeken is hij bezig met een derde boek “The Four Hour Chef”. Wat we van dit boek moeten verwachten zullen we ontdekken in de loop van 2012. Veel leesplezier en het boek kan goedkoop besteld worden en is vertaald in het Nederlands.