Top 10 voeding voor een sixpack

Inleiding

Een sixpack, we zien het elke dag op T.v, boeken, etc.   En velen onder ons proberen er dagelijks wat aan te doen maar zonder resultaat.  Sommigen denken dat je alleen met buikspieroefeningen een sixpack kan krijgen.  Anderen denken dan weer dat het aangeboren zou zijn.  Echter niets in minder waar, U kan het ook...

Hoe kan ik nu een sixpack krijgen

Eigenlijk is het antwoord daarop heel simpel;  iedereen heeft eigenlijk al een sixpack !  Maar door het vet op de buikstreek is deze niet zichtbaar.  Dus mocht u uw vetpercentage laten zakken onder de 11 procent dan zal u uw sixpack al kunnen zien.  Maar inderdaad om onder deze 11 procent te zakken zal u toch een paar dingen moeten ondernemen.

Het beste waar u al kunt mee beginnen is opletten met de voeding, ga voor complexe koolhydraten, gezonde eiwitten en meervoudige onverzadigde vetzuren (zoals in noten en olijfoli of vis).  Vervolgens is een cardio training zoals Hiit training zeker en vast aan te raden, en wat krachtraining maar hierbij gaan we de buikspieren niet meer dan 3 keer per week gaan trainen.  Meer trainen van de buikspieren geeft opgezette buikspieren tot gevolg wat helemaal niet mooi is.

Voeding die u kan helpen voor een sixpack

Wanner we bij het puntje voeding komen zijn er toch een aantal voedingsmiddelen die u wekelijks of zelfs dagelijks zou moeten eten, welke uw vetpercentage makkelijker naar beneden kunnen halen.  Hieronder volgt een lijstje van de beste 10 sixpack bevorderende voeding.

1.Havermout De beste complexe koolhydraten kunnen niet aan havermout tippen.  Havermout zit vol van vezels en zal heel langzaam verteren in het lichaam.  Let wel op dat je de niet gesuikerde versie van havermout neemt, anders heeft het geen zin als je die extra suikers in je lichaam binnenhaalt.

2.Noten De volgende voeding die zeker in je dieet moet zitten voor een sixpack zijn noten.  Noten zijn een grote bron van traag verterende vetten welke je zullen helpen het hongergevoel te onderdrukken tussen je maaltijden.  Opletten en de porties in de gaten houden want anders kan je calorie inname snel de lucht inschieten.

3.Broccoli Is een van het top voedsel dat laag is in calorieën maar hoog in gezonde voedingsstoffen.  Van deze groente mag je dagelijks zo veel eten als je wilt zonder er negatieve effecten van te ondervinden in je vetverlies schema.

Het enige waar we moeten op letten is dat we deze groente zo natuurlijk mogelijk klaarmaken (olijfolie is wel toegestaan), dus geen boter of witte saus.  Probeer kruiden toe te voegen of peper en zout. 4.Wit van eieren Een van de beste kwaliteit bronnen van eiwitten.  Dit moet je zeker en vast aan je dieet toevoegen.  Het wit van eieren is heel laag in calorieën en kan op verschillende lekkere manieren klaargemaakt worden zodat ze toch steeds weer op een lekkere manier in je dieetschema passen. Het is helemaal niet verkeerd om één of twee eigeel in je dieet te verwerken als je deze extra calorieën mag gebruiken.  Maar nadien zeker overschakelen naar het wit van eieren.

5.Cottage Cheese Een tweede aan te raden eiwitbron om te gebruiken in je dieet.  Aan te raden is om cottage cheese te eten net voor het slapengaan omdat dit je eiwitopname garandeert tijdens de nacht.  Cottage cheese is gemaakt van casein eiwit, welke traag verteerd door het lichaam.  Ideaal voor een sixpack.

6.Appelen Appelen zijn zeer gezond om te eten in je dieet of in je dagelijkse voeding.  Ze zijn een goede bron van vezels, ze verteren traag dus helpen ze je hongergevoel naar beneden te halen, wat ook terug ten goede komt voor je sixpack.

7.Pinda kaas (boter) Een tweede bron van gezonde vetten, pindakaas is een makkelijke snack.  Gebruik het bijvoorbeeld bij een stuk appel of op een boterham (volkoren weliswaar) of doe een koffielepel bij je havermout.  Het zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel gaat pieken en houdt het hongergevoel achterwege.

8.Zalm Genoeg gezonde vetten binnenkrijgen gedurende de dag is van heel groot belang, niet zoals veel mensen denken en doen en geen gezonde vetten meer eten.  Gezonde vetten helpen je je insuline hormoon in balans te houden welke zorgt voor een gezond gewichtsverlies.  Veel mensen vergeten gezonde vetten en zullen er ook de voordelen niet van ondervinden om een sixpack te verkrijgen.

Zalm is perfect omdat het je niet enkel voorziet van gezonde vetzuren, maar ook een rijke bron is van eiwitten, probeer minstens twee keer per week zalm te eten.

9.Spinazie Veel mensen weten dat salades een hulp zijn om te diëten.  Om meer essentiële voedingstoffen uit je salade te krijgen moet je proberen je salade te vervangen door spinazie.  Spinazie is rijker aan macro nutriënten en geeft ook een lekkere smaak aan je maaltijd.  Spinazie bevat meer vezels dan pakweg sla

10.Chicken Om te eindigen, geen sixpack zonder kip.  Kip is een rijke bron aan eiwitten waar veel mensen van houden en makkelijk kan bereidt worden in verschillende maaltijden.  Probeer je kip te bakken op zondag voor de volledige week en steek de porties in de diepvries dat spaart je veel werk uit tijdens de week.Laten we even gaan kijken naar jouw dieet of dit er allemaal inzit ?

Relevante artikelen

[1]