Fitness en diabetes type2

Fitness en Cardio training en type 2 diabetici.

De minst veeleisende en de meest effectieve weg om het bloedsuikerpeil de kop in te drukken, de kans te vermijden van cardio vasculaire ziekten, uw gezondheid en welzijn in het algemeen te verbeteren is fitnessen. Het stomme is dat in onze inactieve wereld waar bijna elke job kan uitgevoerd worden online, op een stoel voor onze computer, of een stroom van berichten die binnenkomen via de email machine, fitnessen een wel heel moeilijk argument wordt om te overwinnen.

De doorslag om te fitnessen of aan cardio training te doen.

Iedereen zou moeten oefenen, onlangs vertelden experten ons dat amper 30% van de bevolking in de verenigde staten de dagelijkse aanbeveling van 30 minuten fysieke activiteiten opvolgen. In feite 25% heeft totaal geen lichaamsbeweging, daarom gaan ze ervan uit dat dit de sleutel is van de golf van diabetes type2 in de VS, want onvoldoende lichaamsbeweging en obesitas bevorderen insuline weerstand. Het goede nieuws is dat het nooit te laat is om te bewegen, fitness of cardio training is één van de gemakkelijkste manieren om diabetes onder controle te houden. Voor mensen met diabetes type 2 in het bijzonder, oefenen kan de weerstand van insuline verminderen, verlaagt het risico op hart ziektes en helpt gewicht te verliezen.

Symptomen diabetes type 2.

Diabetes type 2 is in opmars. Het aantal mensen die de diagnose diabetes krijgen, stijgt gestadig. Bijna alle gevallen zijn diabetes type 2, of ouderdomsdiabetes, de variant dat het vatbaarst is rond de middenleeftijd. Symptomen van diabetes type 2 is toegenomen dorst, honger, het gevoel hebben iedere second te moeten plassen, vermoeidheid, prikkelbaarheid, pijn in de buikstreek, wazig zicht en tintelend tot gevoelloze handen. De oorzaken van diabetes type 2 zijn complex en nog niet helemaal duidelijk hoewel ze via onderzoek naar oplossingen zoeken. Hoe dan ook, het is al bewezen dat één van de oorzaken voor de razendsnelle toename van diabetes type 2, is te wijten aan de taillebanden en de trend meer bureau gebonden te zijn en een on- actieve levensstijl in de verenigde staten en andere ontwikkelde landen. In Amerika, de verschuiving is opvallend in de jaren 90 alleen was de toename van obesitas 61% en werd er bij 49% diabetes als diagnose gesteld. Voor deze reden moedigen gezondheid experten aan dat, diegenen met diabetes type 2 dat de helende kracht van fitnessof cardio training goed voor hen zijn. Zonder oefeningen, hebben de mensen aanleg om obesitas te krijgen. Eens ze obesitas hebben , hebben ze een vergrote kans op diabetes type 2 De afdeling van gezondheid rapporteren ons dat 80% van de mensen met diabetes type 2 ook lijden aan overgewicht. Daarvoor, is het de hoogste tijd dat mensen, of ze nu wel of niet aan diabetes type 2 lijden, zouden moeten starten met sport, spring en stretch oefeningen.

Klaarmaken om te starten met fitness of cardio training.

Het belangrijkste deel is een fitnessschema op te stellen, speciaal voor de lang inactieve mensen is het nodig, om met uw gezondheid coördinator een onderzoek te doen, om na te zien of je een risico loopt op hartaanval en samen een veilig en op maat gemaakt fitnessschema of cardio schema te maken. Zeker voor diabeten kan zo bekeken worden wat mag en niet mag. Activiteiten zoals gewicht heffen, cardio en fitness kan waarschijnlijk een risico vormen aan de bloedtoevoer voor mensen met diabetes type 2.

Ben je al een actief sporter

Als je nu al actief bent in sport of een work- out, zal het je zeker aangeraden worden om erover te praten met je arts. Als je insuline inneemt, heb je misschien een speciale voorbereiding nodig om hypoglykemie “Hypoglykemie, houdt in dat de bloedglucosespiegel te laag is. Alle organen van het lichaam hebben suiker nodig om te kunnen functioneren en voor de hersenen is een constante toevoer van suiker zelfs van levensbelang. Een bloedglucosewaarde onder 3,8 millimol per liter wordt beschouwd als een hypoglykemie (bron: Wikipedia)” te voorkomen tijdens de work- out.

Het geleidelijk opbouwen.

Voor diegenen met diabetes type 2, uw fitnessschema kan even simpel zijn als gewoon eens een blokje om lopen in je eigen wijk. Start op het gemak en bouw het zo langzaam aan verder uit. Laat de hond eens uit of ga naar het park in uw buurt. Neem de trappen in de plaats van alles via de lift te doen. Parkeer uw auto ietsje verder en stap de rest af. Alle kleine beetjes helpen. Met niet meer dan 15 tot 30 minuten van dagelijkse beweging kan een grote verbetering of verandering betekenen in uw suikergehalte en bloedtoevoer, ook verklein je het risico op diabetes. Een van de gemakkelijkste en minst intensieve weg voor lichaamsbeweging, is het starten van een wandelprogramma. Alles wat je daar voor nodig hebt is een paar goed passende sportschoenen.

Tot slot: Geef geen nodeloos geld uit

Inderdaad je hoeft niet nodeloos veel geld uit te geven aan gezondheid centrums of fitness- clubs of de meeste klaargemaakte gezondheidsmachines om uw vet eruit te branden. Wat je nodig hebt is de wil en de vastberadenheid tot een gezonder en diabetes type 2 vrij leven. Het resultaat is de mooiste beloning van de moeite die je hebt gedaan naar een gezonder leven..