Donkere kringen onder de ogen voorkomen en verminderen

Donkere kringen onder de ogen

Donkere kringen onder de ogen onder de ogen zijn in feite bloedvaten die door de huid heen schijnen. Omdat de huid onder de ogen bijzonder dun is, zie je bij veel mensen die bloedvaten als het ware door de huid heen. Donkere kringen worden regelmatig verward met wallen. Maar er is een verschil tussen donkere kringen en wallen; wallen zijn vochtophopingen en donkere kringen zijn verkleuringen onder de ogen. Wanneer mensen het over 'hun wallen' hebben, bedoel ze meestal dus hun donkere kringen. Donkere kringen zijn over het algemeen moeilijker te behandelen dan wallen.

Donkere kringen onder de ogen voorkomen

  • Zorg voor voldoende slaap. Met alleen deze maatregel zullen donkere kringen misschien niet helemaal verdwijnen, maar veel mensen merken vaak dat hun donkere kringen aanzienlijk minder opvallen na een goede nachtrust. Bovendien is een goede nachtrust belangrijk voor het herstel van de huid.
  • Probeer zo gezond en biologisch mogelijk te eten. Junkfood bevat vaak kleurstoffen en andere additieven die de verkleuring onder de ogen extra kunnen laten opvallen.
  • Het lichaam ontgiften is een perfecte truc om het lichaam zowel van binnen als van buiten gezond te houden. Ga daarom naar de sauna, drink veel water en versgepest citroensap, drink detox thee en sport vaak.

Donkere kringen onder de ogen verminderen

  • Kies nooit een blekende crème voor onder de ogen, maar ga voor een crème die natuurlijke ingrediënten bevat.
  • Vitamine K is erg geschikt om donkere kringen te voorkomen en verminderen. Veel oogcrèmes bevatten gelukkig vitamine K. Vitamine K zit verder o.a. in zuivelproducten, bladgroenten, vlees en granen.
  • Maak een pasta van vers ananas sap en kurkuma. Houd dit een half uurtje onder de ogen terwijl je heerlijk ontspant.
  • Rasp een stukje komkommer en aardappel en houd dit ongeveer 20 minuten onder de ogen. Spoel dit vervolgens af en masseer de huid onder de ogen achteraf zachtjes na met komkommersap.
  • Amandelolie is een van de beste manieren om snel van donkere kringen onder de ogen af te komen. Masseer de huid onder de ogen daarom 2 à 3 keer per week zachtjes enkele minuten met amandelolie. Je kunt de amandelolie ook simpelweg onder de ogen smeren, maar een massage bevordert de afvoer van afvalstoffen.
  • Meng 2 theelepels tomatensap met 2 theelepels citroensap en houd dit 15 minuten onder de ogen. Tomaten en citroen bevatten natuurlijke bleekmiddelen die de huid bleken. Gebruik deze methode echter niet vaker dan zo'n 2 keer per week omdat de huid kan uitdrogen van citroensap en dan zou je last kunnen krijgen van rimpels onder de ogen.
  • Een andere simpele natuurlijke remedie tegen donkere kringen onder de ogen, is rozenwater. Masseer de huid onder de ogen zo'n 2 à 3 keer per week met rozenwater.
  • Een andere effectieve methode is muntsap. Masseer de huid onder de ogen met vers muntsap. Het koelt de ogen en zorgt tegelijkertijd voor de afvoer van gifstoffen.

Conclusie

Donkere kringen zijn helaas moeilijk te voorkomen, maar gelukkig zijn er wel trucs die je kunt toepassen om de verkleuring onder de ogen minder laten opvallen. Beperk je hierbij altijd tot natuurlijke ingrediënten omdat deze de natuurlijke textuur van de huid niet aantasten.