4 maal hoogste spaarrente

Hoogste spaarrente 2018 bij deze vier banken maakt sparen aantrekkelijk

Wat_is_de_inkeerregeling_bij_zwart_geld-IntroPlaatje.jpg

Voor het actuele overzicht met de hoogste spaarrente op uw spaargeld bent u hier goed. Hier geven we u een actueel overzicht met 4 maal de hoogste rente tot 0,5% per jaar voor een spaarrekening waarvan het geld altijd direct opneembaar is. Dit keer geen top 5 of top 10, maar twee maal een bank met een direct opneembare rekening en twee maal met een spaarrekening met nauwelijks beperkte voorwaarden. MoneYou, Centraal Beheer Achmea en de SNS bank. Let ook op Nationale Nederlanden (Westland Utrecht Bank), want die bank was met een flinke opmars bezig. Met zowel de gewone spaarrekening als op een spaardeposito.

Nationale Nederlanden

De bank die al enige tijd aan de top staat is internetsparen van Nationale Nederlanden. U hebt met deze spaarrekening alle vrijheid om geld te storten of om geld op te nemen wanneer u dat wil en dit tegen een een mooie spaarrente. U regelt dit eenvoudig online en kunt online de ontwikkelingen op uw spaarrekening volgen. U kunt bij NN voor meer manieren van sparen kiezen, zoals voor een spaardeposito, alleen is dan het geld niet direct opneembaar. De spaarrente is wel interessant en dat maakt natuurlijk veel goed. NN heeft ook vele spaardeposito's beschikbaar.

Centraal Beheer Achmea

In de top 4 met hoogste spaarrente is Centraal Beheer staat regelmatig de bekendste nieuwkomer. Enige tijd staat de Leaseplan bank aan kop, af en toe afgewisseld door banken als Centraal Beheer en MoneYou. De renteplus rekening van Centraal Beheer geeft een hoge rente en is aan geen enkele voorwaarde gebonden, zodat u altijd bij uw geld kunt komen. Iedereen kan deze rekening online openen en profiteren van de hoge rente.

SNS Bank sparen

Ook bij de SNS bank kunt u eenvoudig terecht met internet sparen. Sparen op deze spaarrekening levert u een aantrekkelijke rente op (maxi sparen). U hebt hiervoor geen SNS betaalrekening nodig, maar opent deze spaarrekening eenvoudig online met een andere betaalrekening als tegenrekening. Het geld is direct opneembaar en er zijn geen eisen dat u regelmatig geld moet bijstorten. Ook interessant is SNS Klimrente sparen. U moet het geld dan wat langer laten staan om de hoogste rente te krijgen, maar als u dat wilt kunt u wel eerder bij uw geld komen.

MoneYou sparen

MoneYou is onderdeel van ABN AMRO. Zeg maar een apart merkt voor vele financiële zaken. Lenen, verzekeren, hypotheken maar zeker ook sparen. Het meest in het oog springen de direct opneembare rekening met een rente van 0,35% en het kwartaalsparen bij MoneYou. Kwartaal sparen doet u tegen 03,5% en zoals de naam aangeeft krijgt u dit bedrag als u het geld een kwartaal laat staan. Maar u krijgt dit percentage ook als u in de loop van een kwartaal laat stort en tot het einde van een kwartaal laat staan. Stort u uw geld pas laat in een kwartaal dan lijkt deze rekening erg op de direct opneembare spaarrekening, maar dan met een hoge spaarrente.

Collectieve garantieregeling van banken, het depositogarantiestelsel 2018

Op al deze banken is de Collectieve garantieregeling van toepassing, het depositogarantiestelsel. Dat betekent veilig sparen en een garantie van 100.000 euro per persoon per bank of instelling. Hebt u meer geld om te sparen dan spreidt u uw geld over de hierboven genoemde banken, want dan bent u verzekerd van een aantrekkelijke rente.

Top 4 in 2018

De top vier ziet er als volgt uit, stand 22 januari 2018:

1. MoneYou 0,35%;

2. Anadolubank 0,5%;

3. Leaseplanbank 0,45%;

4. Knab 0,35%.

Inmiddels biedt NIBC Direct 0,35% spaarrente op een direct opneembaar spaartegoed en tot 1% op een spaardeposito. Interessant is ook Knab sparen tegen 0,35%, u betaalt wel maandelijks kosten.